background - Ozvěny minulosti: Brothers in Arms: Road to Hill 30
Ozvěny minulosti: Brothers in Arms: Road to Hill 30

Ozvěny minulosti: Brothers in Arms: Road to Hill 30

7. 05. 2017
Ladislav Klimeš
0 obrázků
9 min čtení

Vzhledem k tomu, že se po dlouhé době oživuje žánr druhoválečných FPS, nebylo by na škodu vzpomenout na určité kousky z minulosti, kdy byl tento žánr stejně přesycený, jako je dnes se sci-fi.

Jedním z takových je i série Brothers in Arms, která dnes sice existuje primárně na mobilních zařízeních, ovšem kdysi byla oblíbená hlavně na PC a konzolích. Před příchodem hry se rozjela masivní propagační kampaň slibující realistickou taktickou válečnou akci podle skutečného příběhu. Bylo tomu skutečně tak?

Už od dob vydání někdo tvrdil, že BiA zůstal na půli cesty. Hře bylo vytýkáno primárně jediné – málo bojů ve městech. Místo toho jsme dostali boje v lesích a polích poblíž St. Mére Eglise a Carentanu, kde se celý příběh odehrává. Příběh byl jednou z hlavních deviz hry a dost se na něj poukazovalo asi stejně jako dnes na příběh nového Call of Duty. Storyline byl založen na osobních prožitcích jednoho specifického vojáka.

Na rozdíl od hry se v reálu jednalo o několik osudů lidí spojených do jedné herní postavy. Velkým rozdílem oproti CoD 1 a 2 bylo to, že se dbalo, aby většina vojáků, které potkáváte měla jakýsi charakter a vy si k nim mohli vytvořit nějaký vztah. Radista Leggett je takový brejlatý filozof, Allen a Garnett jsou jako bratři a Joe Harstock je zrzavej kamarád Matta Bakera, hlavního protagonisty.

Celý příběh hry postupně graduje až do finálního boje o Carentan, tolik známého z Bratrstva neohrožených. V dalších dílech byl příběh rozvíjen a vyvrcholil ve třetím díle. Ale o tom jindy.

Graficky hra odpovídala své době a hlavně možnostem enginu. Unreal 2.5 byl už ve své době docela zastaralý a v porovnání s COD 2 ze stejného roku hra vypadala lehce archaicky. To, co si nevybrali na celkovém vzhledu, bylo vidět na detailech zbraní, postav, mimice obličejů. Sice to dnes nevypadá nic extra, ale tehdy to autenticitě a vžití se do děje hry hodně pomohlo.

I přes nesporné kvality, které tahle hra měla, byla přijata celkem chladně a teprve další díl, vydaný ještě ten samý rok, dokázal oběma hrám zajistit trochu uznání a slávy.

V dnešní době je Brothers in Arms: Road to Hill 30 velmi zajímavým kouskem, u kterého se člověk zabaví na delší dobu. Navíc, na rozdíl od většiny her z této série je dostupný na Steamu za 5 éček, nebo všechny 3 díly za 15. Jednoznačně doporučujeme. Stojí za to i dnes.

Video o hře:

background