background - Seven the Days Long Gone
Seven the Days Long Gone

Seven the Days Long Gone

12. 12. 2017
Kryštof Friedel
0 obrázků
10 min čtení

RPG z ptačí perspektivy? Prvně jsem si říkal, že když hra spojí tyto dvě slova bude skvělá! No, pak takováto hra opravdu přišla. Seven the Days Long Gone měla být skvělá hra. Bohužel se to nestalo. Možná, kdyby vývojáři měli více času na vypilování jednotlivých součástí hry hra by dopadla lépe. Pohodlně se tedy usaďte, sežeňte si něco dobrého k jídlu a pití a společně se podíváme, proč tato hra nesplnila má očekávání.

Teriel, Mistr Zloděj

Tohle je hlavní postava, která se krítce po asi půl hodinovém hratelném prologu dostává na vězeňský ostrov Peh. Měl to ale PECH co? No dobře, vtipy stranou. Během prologu, který nás mimochodem pěkně uvede do příběhu a ukáže základní mechaniky hry, se nedobrovolně spáruje s jistou inteligentní entitou, která mu bude pomáhat s přežitím na Pehu. A tady musím jednu věc přiznat... Postavy jsou skvělé, Teriel a Artakan jsou skvěle napsaní. Jejich dialogy a vzájemné popichování působí skvěle a úsměvně vzhledem k situaci, ve které se nachází.

PECH! (Ale no tak! Vždyť tenhle je dobrej!)

Teď bych rád řekl něco o ostrově samotném. A musím uznat, že je zpracovaný skvěle. Je rozlehlý, pěkný a propracovaný. Mapa sama o sobě je pěkná, bohužel možná je to mnou a nebo to prostě hra dělá až moc jednoduché, ale během mých dobrodružství se mi povedlo dostat někam, kde jsem být neměl a nemohl se odtamtud dostat. To znamenalo načtení savu klidně i 45 minut zpátky což bylo poměrně nepříjemné. Mapa je taky vertikálně rozlehlá a Teriel umí šplhat docela pěkně. Mne to okamžitě vybízelo prozkoumávat co jsem mohl a očividně s tím vývojáři počítali a tak je i na střechách co vidět a dělat. To se mi libí.

Boj, plížení, střelba. všechno to skřípe.

Na videích se zdálo vše zajímavé a dobře fungující, bohužel ve skutečnosti to tak není. Začnu plížením, které je doslova otřesné! Můžete sice zabít či uspat jednoho strážného a převléct se do jeho uniformy, ale očividně každý strážný zná, jak chodí ostatní a odhalí vás podle toho, jaké děláte kroky, což je opravdu nepříjemné. Dále, když se plížíte a uděláte jakoukoliv akci, Teriel se postaví, za což ho do teď nenávidím. Další na řadě je střelba a boj. Zde je to o trochu lepší, ale pořád to není ono. Střelba působí nedodělaně a boj omezuje špatně udělaný systém výdrže.

Kdo jsi?

Na začátku jsem mluvil o tom, že hra je RPG z ptačího pohledu... To není tak úplně pravda. Spíše se jedná o bojovku se stealth prvky a trochou možností úpravy postavy. A to ještě kombinuje prvky z těchto žánrů velmi opatrně. Možná to je škoda a vývojáři mohli více experimentovat.

Hodnocení:

Hře dávám 7/10 kvůli dobře napsaným úkolům a postavám, pěkně napsanému příběhu a vedlejším úkolům, ale taky kvůli špatnému bojovému systému a stealthu. Mimochodem Comgad u nás vydává limitovanou edici i se soundtrackem a podobnými skvělými věcmi celou v české lokalizaci.

Nový král?

Nový král?

Nazdar, dnes se podíváme na Steam, teda na jeho konkurenta. Ne, zase špatně. Dnes se podíváme na platformu, která slibuje, že sesadí krále digitálních kopií z trůnu. Že jste o tom neslyšeli? Není se...

21. 01. 2018
Kryštof Friedel
4 min čtení
Cyberpunk 2077 sa ukáže na tohtoročnej E3!!!

Cyberpunk 2077 sa ukáže na tohtoročnej E3!!!

Od ohlásenia novej hry od poľského štúdia CD Projekt RED ubehli už 4 roky. Zatiaľ však okrem zasadenia vo futuristickom svete nevieme vôbec nič. Niektoré faktory však pomaly naznačujú, že sa dočkáme veľkého odhalenia....

17. 01. 2018
Alex Barna
3 min čtení
background