background - Overwatch competitive mode je pekelný průser
Overwatch competitive mode je pekelný průser

Overwatch competitive mode je pekelný průser

7. 07. 2016
Radovan Samotný
0 obrázků
13 min čtení

Je to k neuvěření, ale Blizzard, který takové velké zkušenosti s multiplayerovými hrami, naprosto a totálně pos█al competitive mode ve hře Overwatch.

Nebudu se tu rozčilovat nad nemožným matchmakingem – s tím mnoho dělat nejde, největší problém celého competitive módu je – promiňte mi ten výraz – kreténský způsob, jak zachází s leavery, neboli s hráči co opouštějí zápas během jeho průběhu. Jak možná víte, tak ve standardní hře je penalizace za opakované opouštění 75% ztráta přijmu XP, což je pro hráče dost nepříjemná věc. V competetive se k tomu ještě přidává ban na omezenou dobu pro hraní právě tohoto módu – problém je v tom, že tohle absolutně nemá žádný efekt.

Hra nabízí hráčům možnost se do zápasů vrátit, když hru opustí, což je na jednu stranu dobře, protože je tento mód příšerně zabugovaný, ale blbé je, že rage-quitteři se do hry nevrací, takže tým který narazí na nesvědomité hráče je pak postižen tím, že musí bojovat proti přesile – což v mnoha případech bývá fatální. V quick play jsou ti, co opustí hru, nahrazováni novými hráči, nevím, jestli to takhle má být i v competitive, ale očividně se to neděje – tady bych přihodil jeden svůj autentický zážitek, kdy jsme kvůli pár idiotům zůstali ve hře dva v jednom týmu...

Okay, competitive mode sice nabízí možnost opustit hru bez penalizací a to v momentě, kdy dezertuje spoluhráč, problém je v tom, že když opustíte hru takto, tak kontumačně zvítězí protivník. A já se ptám: Proč má celý tým trpět za to, že se někteří hráči neumí chovat? Já na rage-quittery narážím v jednom kuse – dobrá, sice se občas zadaří po vyčerpávající anabázi zvítězit, i když hrajete proti přesile, ale ve většině případů k tomu nedojde.

Nezlobte se na mě, ale způsob, jakým Blizzard zkonstruoval competitive mode, je vyloženě k smíchu.

Druhý velký problém jsou bugy, na které jsem tu taky narazil víckrát, než by bylo zdrávo. Opakovaně se mi stalo, že hra „zamrzla“ a já ji musel shodit přes Správce úloh a pak se pokud možno bleskově vrátit do zápasu. Dobře, když se tohle stane na začátku bitvy, tak to není takový problém, ale stalo se mi to i na konci... shodil jsem hru, znova jsem se připojil, udělal pár kroků a už viděl jen nápis DEFEAT – jelikož jsem zrovna hrál za Mercy, tak moje nepřítomnost byla dozajista hlavní faktor porážky. Díky bohu, že jsem za tohle nedostal onu výše zmíněnou penalizaci, protože to už bych vážně šel spáchat teroristický útok na sídlo Blizzardu.

Třetí problém je už jen stupidita samotných hráčů a za to se Blizzard vinit nemůže. Věc se má tak, že competitive by měli hrát jen ti, kteří skutečně rozumí svým hrdinům a ví jak je ovládat. Já si nebudu hrát na nějakého profi hráče, ve skutečnosti ovládám jen malou část hrdinů a v competitive hraji radši jen za Mercy, Symmetru, nebo Reinhardta – protože jen u těchto tří bezpečně vím, že to nepodělám (má to dozajista něco společného s tím, že u nich při boji nemusím mířit – ano, „my aim sucks). Bohužel, mnozí hráči si neuvědomují, že by měli znát svoje limity, tak v competitive budete opakovaně narážet na Hanza, který je mistr na trefování vzduchu, ale už ne protihráčů, Soldiera: 76 který to hraje jako Call of Duty, na Reinhardta, který nekryje spoluhráče a dělá kamikaze útoky do řad nepřátel (nebo naopak tupě stojí s aktivním štítem a nedělá nic) a mnoho jiných případů pro psychiatrickou kliniku.

Jak sami vidíte, tak Overwatch competitive mode je pekelně nevyladěný a když už si i taková hráčská nula jako já (která se řadí spíš mezi horší průměr) všimne, že je něco v nepořádku, tak profi hráči musí u téhle věci dostávat vyloženě destruktivní záchvaty vzteku. Jestli chtěl Blizzard s competitive modem nas█at hráčskou komunitu, tak se dá rozhodně hovořit o úspěchu...

background