background - Vydání No Man's Sky provází menší technické problémy
Vydání No Man's Sky provází menší technické problémy

Vydání No Man's Sky provází menší technické problémy

14. 08. 2016
Radovan Samotný
0 obrázků
5 min čtení

No Man's Sky – velmi očekávaná hra, narazila krátce po vydání na jisté technické trable. Hlavním bodem zaseků (doslova) jsou občasné FPS dropy a to jak na verzi pro PS4, tak pro PC. Digital Foundry ve své analýze konzolové verze ukázaly celkem stabilní frame rate při normálním hraní, nicméně problémy nastávají v momentě, kdy se pohybujete velkou rychlostí (či přímo boostujete z vesmírnou lodí). Je to způsobené tím, že hra před vámi musí generovat svět (přesněji řečeno vesmír) a při velkém počtu objektů hra žere spoustu výkonu – přesně tohle je jádro problému i v PC verzi.

Dokud se nedočkáme nějakého patche, tak doporučená rada zní: Pokud se vám zdá, že klesá snímková frekvence, tak zpomalte a nechte hru, aby stihla popadnout dech. Naštěstí, problémy s frame rate se objevují většinou jen při boostování nad planetami a ne v meziplanetárním prostoru. Právě tam je boostování životně důležité, protože jinak by vám cesta k jiné planetě mohla trvat i přes hodinu. Ergo, zase to není taková katastrofa.

Lidé si také stěžují na malý FOV (field of view) a nemožnost si jej zvětšit – což může být problém u menších monitorů, ale pokud můžu hovořit sám za sebe, tak se to i při nízkém FOV dá bez problémů hrát, ale pokud by tu možnost přenastavit si jej byla, tak bych se ale vůbec nezlobil.

background