background - Svět potřebuje pořádnou hru s Godzillou
Svět potřebuje pořádnou hru s Godzillou

Svět potřebuje pořádnou hru s Godzillou

24. 10. 2016
Radovan Samotný
0 obrázků
10 min čtení

Radioaktivní japonské monstrum Godzilla (v originále Gojira) se poprvé objevilo na plátnech v roce 1954 a hned si získalo velkou pozornost diváků – tím spíš, že film měl na dobu svého vzniku podařené triky a střetnutí s příšerou z hlubin tak vypadlo vskutku působivě. Godzilla se během let dočkala obrovského počtu dalších filmů, dostala spoustu monstrózních kolegů (například Mothra, Rodan/Radon, King Ghidorah atd.) a dokonce se s ní stal v mnoha případech i kladný hrdina. Godzilla se stala populární i na západě a Hollywood by nebyl Hollywooodem, aby se nepokusil přiživit a tak vnikl naprosto příšerný remake z roku 1998, režírovaný Rolandem Emmerichem, s příběhem tak stupidním, že se z toho člověku až chtělo zvracet. Paradoxně, druhé americké zpracování Godzilly z roku 2014 se docela povedlo, hlavně kvůli tomu, že se víc přiblížilo japonské předloze.

Jak je to ovšem s hrami? Ačkoliv to mnozí lidé neví, tak herních zpracování má Godzilla také více než požehnaně, vězte, že první Godzilla the Game se objevila už v roce 1983 na herním zařízení Commodore 64. Zatím poslední Godzillí hrou byla kromě Godzilla: Kaiju Collection na mobilní systémy Godzilla z roku 2014, která na první pohled vypadala poměrně zajímavě, hráč mohl hrát jak za titulní příšeru, tak za spoustu dalších, vedlejších (dokonce i za Mechagodzillu), problém byl ovšem v tom, že singleplayer byl příšerně stereotypní (člověk dělal prakticky pořád dokola to samé) a multiplayer, kde se monstra řezala mezi sebou, člověka poměrně rychle omrzel. Snad nejhorší bylo také to, že člověk se s Godzillou mohl na jednotlivých mapách pohybovat jen v malém, omezeném území a tak si nemohl užít žádnou destruktivní zábavu. Dá se říct, že v očích recenzentů i hráčů tato hra propadla.

Co zbývá? Nic extra. Naprosto ideální by byla hra, která by popisovala střetnutí Země s monstry z Godzillího universa, hráč by pak hrál za lidi, kteří této zkáze čelí a musí zjistit, které z monster je doopravdy to, které chce vyhubit lidstvo (a proč se něco takového vůbec děje). Mohla by se do toho samozřejmě zamíchat globální politika a hráč by se měl později dostat k Mechagodzille, se kterou by mohl proti monstrům bojovat jako rovný s rovným. Samozřejmě by to také chtělo, aby hra měla otevřené a velké mapy s městkou zástavbou, kde by se dalo vyždímat nejvíc destrukce. Příběhově by hra mohla být ve stylu Godzilla: Final Wars (film z roku 2004), nebo Neon Genesis Evangelion (anime seriál z roku 1995).

Něco takové by určitě zaujalo i lidi, kteří Godzillu neznají. Problém je ovšem v tom, že se takhle promakané hry asi nikdy nedočkáme. Myslím, že každý z nás nosí v hlavě námět na hru či hry, které by svět potřeboval. Smutné je ovšem to, že se většinou dočkáváme několika generických stříleček za rok, ale těch propracovanějších titulů, těch je jako šafránu. Většinou je to tak, že herní legendy se objevují jen párkrát za dekádu.

background