background - Ruský multiplayer guláš Hired Ops má co nabídnout!
Ruský multiplayer guláš Hired Ops má co nabídnout!

Ruský multiplayer guláš Hired Ops má co nabídnout!

4. 11. 2016
Ladislav Klimeš
5 obrázků
14 min čtení

Klečím někde ve starém vlakovém depu. V ruce svírám věrné AK, které již ledacos zažilo. Kontraktor vedle mě na mě kývne hlavou a já opatrně vyrážím. V tomhle nepřehledném terénu se palba může spustit odkudkoliv. Naším cílem je velké skladiště. Ještě pár metrů, ještě pár metrů, hecuju se. Kulka prosviští vzduchem a třískne do plechu kousek ode mě. Okamžitě se jdu schovat. Avšak je pozdě… Smahne nás někdo jiný, vyčkávající mezi vagóny.

Tak přesně takhle by se dala popsat jedna z mnoha celkem běžných situací, které se odehrávají v Hired ops, MP taktické akci od ruského studia Absolutsoft. Než se pustíme do samotného představování hry, je nejprve potřeba osvětlit pozadí hry. Znáte Escape from Tarkov? Hardcore survival akci, po které se slehla zem a její vývoj pokračuje opravdu pomalu? Znáte Contract Wars? Takovou tu podivnou střílečku z fejbůku, kterou údajně hraje 45 milionů hráčů?

Tak Hired Ops bylo původně převedení Contract Wars na Steam se jménem Contract Wars 2.0 Standalone. Bohužel, něco se pokazilo a téměř po roce se hra přejmenovala na současný název a vyšla v Early Access. Stojí nějakých 10 éček a co si budeme povídat, překvapivě stojí i za to.

Ač bylo z počátku avizováno, že hra bude pouhé převedení do klienta s pár úpravami, tak to, co jsme zatím dostali je místy dost jiné. Hlavně hře prospěl přesun do „klientového rozměru,“ protože to nabízí autorům relativně více, než prohlížeč. Hra vypadá graficky vcelku dobře a je vidět, že autoři se v tomhle vyblbli. Modely zbraní vypadají opravdu pěkně a taky dobře zní.

I když se hra místy strhne v tupou akci, tak momenty před ní, kdy většinou sami, nebo s ostatními hráči postupujete, většinou pomalým krokem, jsou hodně atmosférické. Kryjete se, může to přijít vysloveně odkudkoliv, tady se moc na pravidla nehraje.

Hra nic neodpouští a každá, sebemenší chybička může znamenat dost nekompromisní respawn. Navíc, když vám někdo „načechrá pěšinku,“ ale vy přežijete, počítejte s tím, že další střet s někým dalším nepřežijete. Autoheal tu nenajdete, aspoň ne na začátku.

Jelikož hra vychází z jiné hry, navíc F2P, určitě si řeknete, jak se asi vyřešilo odemykání zbraní. Ve hře je sice herní měna a obdoba skill pointů, ale naštěstí žádné mikrotransakce. Hra bude normálně ke koupi.

Za in-game peníze si koupíte nové zbraně, odemknete novou úroveň zbraní a koupíte odemčené doplňky na zbraň. Za Skill pointy (a peníze) si pořídíte nové vlastnosti vašeho herního žoldáka. Jestli je něco, z čeho si člověk odnese asi smíšené pocity, je získávání peněz. Je totiž extrémně pomalé a ceny příšerné, ale oproti P2W hrám to je ještě zlaté. Tady to chce jen herní měnu, ne reálnou.

S tím, co jsem tu popsal se ze hry stal vcelku zajímavý guláš, co v sobě míchá stará Call of duty a Insurgency. Zní to, že na hru pějeme jen ódy, že? Hra má své stinné stránky, bohužel. A že jich není málo. Je dost vidět, že je ve fázi vývoje a to možná v ještě celkem ranném stavu. Takže zde narazíme na málo obsahu (zbraní je asi 42 a map cca 3 v denním a nočním provedení) a hlavně všudypřítomné lagy. Hra je z Ruska a mnohdy je to pořádně cítit. V jednu chvíli je vše v pořádku, ale o pár okamžiků později ping vyletí do řádů tisíců a z vás je najednou neovladatelné jojo. Tyto situace se stávají zejména v podvečer až v noci, to se povedlo za nějakých cca 5 hodin hry odpozorovat.

Mnohdy to neuvěřitelně zkazí náladu, člověk se akorát zbytečně naštve a proklíná tvůrce. Ovšem, k plusu tvůrců se sluší dodat, že za necelých 14 dní, co je hra venku, vydali několik velkých updatů, které tohle už pomalu, ale jistě řeší, takže lagy pomalu, ale jistě mizí.

Celkově vzato je Hired Ops zajímavou „žoldáckou akcí“ za pár éček. Málo obsahu, který se postupně rozrůstá a celkem dost zalagovaná. Vyplatí se popřemýšlet, ale zatím se hra jeví vysloveně nadějně. Minimálně se může líbit staromilným hráčům, kterým chybí první Modern Warfare a dnešní sci-fi konflikty jim nesedí. Na nějaké velké soudy je zatím celkem brzo, ovšem naděje je veliká!

Smutná budoucnost matchmakingu?

Smutná budoucnost matchmakingu?

Na veřejnost se nedávno dostala nemilá zpráva, která bohužel může znamenat budoucnost online hraní. Activision (vlastnící jedny z nejlepších a nejznámějších značek současnosti, jako CoD WW2,...

22. 10. 2017
Kryštof Friedel
4 min čtení
background