background - Overwatch: Sombra v praxi – co je tu špatně?
Overwatch: Sombra v praxi – co je tu špatně?

Overwatch: Sombra v praxi – co je tu špatně?

29. 11. 2016
Radovan Samotný
0 obrázků
11 min čtení

Po několika hodinách hraní za Sombru v návykové multiplayerové hře Overwach musím říct, že mám z téhle hrdinky smíšené pocity. Její schopnosti jsou zajímavé – se Sombrou můžete například campit někde na střeše a hackovat nepřítele, který se snaží o průraz. Kupříkladu, když hacknete Mei, tak to sabotuje její útočnou taktiku (ta mrcha se najednou prostě nemůže ukrýt do ledové kostky a vyhealovat se). Stejně tak se dá stát na hacknuté lékárničce (která se díky hacku respawnuje rychleji) a tak efektivně odolávat nepřátelskému útoku. Je tedy trošku na pytel, že když se pokusíte hacknout Tobjörnův turret a jdete na něj sami, tak vás pravděpodobně dřív zabije, než ho vůbec stihnete sabotovat (zrovna likvidace budov je lépe zvládnutá v Team Fortress 2), ale kdyby Sombra uměla to, co umí TF2 Spy, tak by byla už doopravdy moc OP.

Neviditelnost je také skvělá, můžete oběhnout nepřítele a zaútočit do zad, nebo se po respawnu rychle vrátit do bitvy díky zvýšené rychlosti pohybu. A pasivní schopnost Opportunist je ryzí geniálnost, protože díky ní můžete nadbíhat a dorážet zraněné protivníky.

Něco jiného je ovšem Translocator – schopnost kdykoliv skočit zpátky na umístění beaconu je sice super, problém je ovšem to, že beacon nejde vypnout – přesněji řečeno, když ho umístíte a po krátké době přijdete na to, že se už nepotřebujete na dané místo vracet, tak musíte čekat oněch 15 sekund, než skončí efekt Translocatoru a dalších 6, než se nabije. Možná je to tady kvůli balanci sil, ale je to při nejlepší vůli hrozně otravné.

Proti ultimátní schopnosti EMP nenamítám nic – ta když se použije ve vhodný moment, tak to vám a vašim spoluhráčům umožní zmasakrovat celý nepřátelský tým.

Za nejstupidnější věc v rámci Sombry bych považoval její primární zbraň – ono je to takové Uzi – není moc přesné na palbu na dálku, ale ani moc silné na zásahy zblízka – což je dost zásadní problém. Spy v Team Fortress 2 má schopnost backstab, to jest, že když někoho bodne nožem do zad, tak ho okamžitě zabije – to by v Overwach bylo samozřejmě moc OP, ale i tak je s podivem, že Sombře neumožnili dávat silné poškození právě při útoku zblízka. Kdyby, dejme tomu, měla Sombra brokovnici, tak by to z ní udělalo skvělý counter proti nemesis, známé jako campující Bastion.

Představte si tuhle krásnou situaci – Bastion sedí a čeká na nepřítele, v domnění, že zastřelí cokoliv, co se k němu přiblíží. Najednou se vedle něj objeví Sombra, a než se milý Bastion naděje, tak má plnou základní desku olova. To by šlo, kdyby naše stealth hrdinka Sombra měla zbraň která je ultra-efektivní při palbě z blízka. Bohužel, přesně taková Sombřina zbraň není – z blízka sice udílí velké poškození, ale ve výše popsané situaci má dotyčný Bastion pořád reálnou šanci, že vás stihne odkrouhnout... Zrovna s tímhle by se ve hře mělo něco udělat.

Z celkové hlediska, abych hraní za Sombru považoval za zábavné a asi to bude jeden z mých nejoblíbenějších hrdinů, nicméně kdyby u ní vychytaly ty mouchy co popisuji výše, tak by se za ní hrálo podstatně lépe.

Smutná budoucnost matchmakingu?

Smutná budoucnost matchmakingu?

Na veřejnost se nedávno dostala nemilá zpráva, která bohužel může znamenat budoucnost online hraní. Activision (vlastnící jedny z nejlepších a nejznámějších značek současnosti, jako CoD WW2,...

22. 10. 2017
Kryštof Friedel
4 min čtení
background