background - Ozvěny minulosti: Project I.G.I.  I´m going in
Ozvěny minulosti: Project I.G.I.  I´m going in

Ozvěny minulosti: Project I.G.I. I´m going in

11. 01. 2017
Ladislav Klimeš
0 obrázků
10 min čtení

Před časem netem proběhla zpráva, že nějaký jednočlenný vývojářský tým pracuje na něčem, co by mohl být z části remake, z části duchovní nástupce hry Project I.G.I. Ať už jsou očekávání od tohoto titulu jakákoliv, nás napadlo se na jeho předobraz podívat trochu blíže.

Co byl Project I.G.I. zač?

Jednalo se o taktickou FPS z dílny Innerloop Studios a byla vydána 15. prosince roku 2000. Tahle hra se nesla z části na vlně obnovených bondovek, kdy jste v roli vlka samotáře bojovali proti nějakému ultimátnímu záporňákovi. Tím skvělým hlavním hrdinou byl David Jones, bývalý voják SAS, nyní pracující pro Institute for Geotactical Intelligence. Odtud ona zkratka v názvu hry. Jednalo se o nejlepšího operátora této agentury a proto byl vyslán do postsovětského Ruska, aby tam získal ukradenou atomovou bombu, která se dostala do rukou EKK, zkorumpované ruské velitelce. EKK má v plánu tuto bombu využít k rozpoutání nukleární války a vymazání Evropy z mapy světa.

Toť příběh ve zkratce.

Po hratelnostní stránce se jednalo o místy pekelně obtížnou, pomalou hru, kdy si člověk musel opravdu promyslet každý krok. Stačila šťastná rána z ákáčka do obličeje a restartovali jste celou misi. Ano, v této hře byl dnes již naštěstí zapomenutý systém, kdy hráč musel splnit celou misi bez jediného uložení, aby postoupil dále v příběhu. Což díky obtížnosti byla věc, která stála za nejedním hysterickým výkřikem, bouchnutím do stolu, či klávesnice. Zvláště před koncem mise. Stojí za to jmenovat několik krásných momentů. Nutnost obrany přistávací plochy pro přílet vrtulníku, zatímco z blízkých budov se na vás valí jeden nepřítel za druhým. Nebo legendární sedmá mise s názvem Border Crossing, kde jste se plížili jen s nožem, než jste sebrali Dragunov s 10 náboji! Díky velké obtížnosti se z této hry po čase stala záležitost pro ty největší masochisty. To jsou momenty, o kterých dnešní generace hráčů může mít jen noční můry.

V době vydání tato hra obdržela smíšená hodnocení, zejména kvůli obtížnosti a poněkud horší inteligenci protivníků. Umělá inteligence byla místy přímo ukázkově špatná, nebo lépe řečeno nevyzpytatelná. Byly momenty, kdy se voják otočil a smahnul hráče jednou ranou přes půlku mapy, jindy nebyl schopen zareagovat na pět metrů, když jste do něj zrovna stříleli. Tato nevyzpytatelnost dokázala na už tak velké obtížnosti přidat onu pověstnou třešničku na dortu.

Vzato kolem a kolem, Project I.G.I. byla přinejmenším slušná akce s na svou dobu excelentním zpracováním grafiky a zvuku, vysokou obtížností a v té době ještě ne tak okoukaným prostředím a příběhem o zrádné Rusce. Jak z dílny Toma Clancyho.

Je obrovská škoda, že po druhém dílu se už na podobný styl hry nenavázalo. Je na čase doufat, jestli původní autoři, kterým se nyní dostala do rukou práva, udělají remake, nebo alespoň duchovního nástupce.

Pro ilustraci, jak hra vypadala, jedno starší video:

Seven the Days Long Gone

Seven the Days Long Gone

RPG z ptačí perspektivy? Prvně jsem si říkal, že když hra spojí tyto dvě slova bude skvělá! No, pak takováto hra opravdu přišla. Seven the Days Long Gone měla být skvělá hra. Bohužel se to nestalo. Možná, kdyby...

12. 12. 2017
Kryštof Friedel
10 min čtení
background