background - Klávesnice a myš vs. gamepad – nefér výhody v některých hrách
Klávesnice a myš vs. gamepad – nefér výhody v některých hrách

Klávesnice a myš vs. gamepad – nefér výhody v některých hrách

9. 06. 2017
Ladislav Klimeš
0 obrázků
7 min čtení

Většina z nás už hrála jak s gamepadem, tak s klávesnicí a myší (někteří rovněž s volantem a joystickem) a tak asi není nutné vysvětlovat, jaké jsou mezi těmito zařízeními rozdíly.

Existuje jistá řevnivost mezi příznivci toho či onoho a nutno konstatovat, že musíme dát za pravdu jak příznivcům klávesnice a myši tak příznivcům gamepadu, protože zatímco to první jasně dominuje ve first-person akcích a RTS, tak to druhé zase vládne third-personovkám (zejména těm, kde se bojuje na blízko) a sportovním hrám. Samozřejmě, všechno se dá hrát se vším, problém je v tom, že právě výhody jednoho zařízení nad druhým se místy mohou stát jakousi „legální formou cheatování.“

Abychom to vysvětlili na příkladě, tak nedávná hitovka For Honor, která ale i přes velký hype nakonec úplně zapadla, představuje typický příklad tohoto problému. Ne, že by nešla hrát na klávesnici a myši, ale pohyb a útoky se zkrátka jednodušeji a přesněji prováděli s gamepadem, takže hráči, kteří se vyzbrojili tímto zařízením, byli v podstatě v nefér výhodě.

Opačný problém nastal kupříkladu ve hře Overwatch. Na konzolích existují různé periferie, které mohou alespoň vzdáleně připomínat ovládání pomocí klávesnice a myši, ergo to hráčům poskytuje rychlejší možnost reakcí a ano, jedná se o prekérní nepříjemnost. Na oficiálním fóru jeden z hráčů nakousl téma, že hráči na vysokých lvl právě takové periferie používají. Samozřejmě, nelze to paušalizovat, ale je známo, že připojit ke konzoli zařízení na bázi klávesnice a myši možné je a tak se nedivme tomu, že toho někteří „bezectní“ hráči využívají.

Řešení těchto situací není jednoduché, konzole jsou uzavřené systémy a tak mohou výrobci tato zařízení zakazovat. Na PC bohužel něco takového provést nejde, protože zde neexistuje žádná vyšší kontrola toho, s čím se do hry připojíte. Výrobce hry sice může rozhodnout, co se smí a nesmí používat, ale podobné akce lze obejít pomocí specifických nástrojů, které gamepady „zamaskují,“ aby se pro hru tvářily jako regulérní klávesnice a myš. U počítačů je tak jediná obrana útokem, to jest pořízení vlastního gamepadu.

Fotorealistická grafika se opět předvádí

Fotorealistická grafika se opět předvádí

To, že grafika se vyvíjí neustále a dosahuje stále nových výšin je jasné už od nepaměti. Dnes už je omezována prakticky jen hardwarem, nikoli softwarem. Poslední generace Unreal Enginu už předvádí fotorealistické...

12. 08. 2017
Ladislav Klimeš
3 min čtení
background